Ogłoszenie o zamówieniu

PL-Katowice: Usługi ochroniarskie

Opublikowano w Dzienniku UrzÄ™dowym Unii Europejskiej z dnia 12.12.2012 nr 2012/S 239-394323

OgÅ‚oszenie o zamówieniu

Usługi

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiajÄ…ca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

ZakÅ‚ad Targowisk Miejskich w Katowicach
ul. Gliwicka 154
Osoba do kontaktów: Ryszard KwieciÅ„ski, Ewa Mrzyczek, Brygida Dziuk
40-859 Katowice
POLSKA
Tel.: +48 322504008
E-mail: ztm@hot.pl
Faks: +48 322504008

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiajÄ…cej: www.ztm.katowice.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczÄ…ce dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu należy przesyÅ‚ać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

I.2)Rodzaj instytucji zamawiajÄ…cej
Inna
I.3)GÅ‚ówny przedmiot lub przedmioty dziaÅ‚alnoÅ›ci
Ogólne usÅ‚ugi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiajÄ…cych
Instytucja zamawiajÄ…ca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiajÄ…cych: nie

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucjÄ™ zamawiajÄ…cÄ…:
UsÅ‚uga ochrony osób i mienia dla ZakÅ‚adu Targowisk Miejskich w Katowicach.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub Å›wiadczenia usÅ‚ug
Usługi
Kategoria usÅ‚ug: nr 23: UsÅ‚ugi detektywistyczne i ochroniarskie z wyjÄ…tkiem usÅ‚ug samochodów opancerzonych
GÅ‚ówne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub Å›wiadczenia usÅ‚ug: Katowice (PL).

Kod NUTS PL22A

II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
OgÅ‚oszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia jest usÅ‚uga ochrony targowisk miejskich, administrowanych przez zamawiajÄ…cego, realizowana w formie bezpoÅ›redniej ochrony fizycznej.
II.1.6)Wspólny SÅ‚ownik ZamówieÅ„ (CPV)

79710000

II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówieÅ„ rzÄ…dowych (GPA)
Zamówienie jest objÄ™te Porozumieniem w sprawie zamówieÅ„ rzÄ…dowych (GPA): nie
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
Zamówienie obejmuje:
1) caÅ‚odobowÄ… ochronÄ™ targowiska zlokalizowanego w Katowicach przy ulicy Pukowca 23,
2) caÅ‚odobowÄ… ochronÄ™ targowiska zlokalizowanego w Katowicach przy ulicy Katowickiej 61,
3) caÅ‚odobowÄ… ochronÄ™ targowiska zlokalizowanego w Katowicach przy Pl. K. Miarki.
Ochrona obiektów realizowana bÄ™dzie w formie bezpoÅ›redniej ochrony fizycznej. Obiekty chronione bÄ™dÄ… przez pracowników ochrony zorganizowanych w ramach formacji porzÄ…dkowo-nadzorczych i prewencyjno-dyscyplinujÄ…cych. Ilość osób zatrudnionych do ochrony każdego obiektu w ramach w/w formacji oraz obowiÄ…zujÄ…ce ich rozkÅ‚ady czasu pracy okreÅ›la zaÅ‚Ä…cznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanej dalej specyfikacjÄ… lub SIWZ.
Szacunkowa wartość bez VAT: 950 000,00 PLN
II.2.2)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegajÄ…ce wznowieniu: nie
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Rozpoczęcie 1.3.2013. Zakończenie 28.2.2014

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki dotyczÄ…ce zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
Wykonawca zobowiÄ…zany jest do wniesienia wadium w kwocie 20 000 PLN (dwadzieÅ›cia tysiÄ™cy zÅ‚.).
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku nastÄ™pujÄ…cych formach:
1) pieniÄ…dzu,
2) porÄ™czeniach bankowych lub porÄ™czeniach spóÅ‚dzielczej kasy oszczÄ™dnoÅ›ciowo-kredytowej, z tym że porÄ™czenie kasy jest zawsze porÄ™czeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) porÄ™czeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju PrzedsiÄ™biorczoÅ›ci (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
III.1.2)GÅ‚ówne warunki finansowe i uzgodnienia pÅ‚atnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujÄ…cych:
Wynagrodzenie (wyliczone na podstawie ryczaÅ‚towej stawki godzinowej pracownika ochrony oraz iloÅ›ci godzin faktycznie przepracowanych w danym miesiÄ…cu) pÅ‚atne bÄ™dzie po zakoÅ„czeniu każdego miesiÄ…ca kalendarzowego, przelewem na wskazany przez wykonawcÄ™ rachunek bankowy, w terminie 14 dni od daty przedÅ‚ożenia faktury VAT wraz z protokoÅ‚em potwierdzajÄ…cym ilość godzin faktycznie przepracowanych w danym miesiÄ…cu, zatwierdzonym przez zamawiajÄ…cego. DatÄ… wykonania zobowiÄ…zania pieniężnego jest dzieÅ„ dokonania przelewu z rachunku zamawiajÄ…cego.
III.1.3)Forma prawna, jakÄ… musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
Formy prawne, jakie muszÄ… przyjąć grupy wykonawców, którym zostanie udzielone zamówienie, reguluje ustawa z dnia 29.1.2004r. Prawo zamówieÅ„ publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 133, poz. 759 - tekst jednolity z późn. zm.).
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi zwiÄ…zane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalnoÅ›ci konieczne do dokonania oceny speÅ‚niania wymogów: O udzielenie zamówienia mogÄ… ubiegać siÄ™ wykonawcy, którzy speÅ‚niajÄ… warunki dotyczÄ…ce posiadania uprawnieÅ„ do wykonywania okreÅ›lonej dziaÅ‚alnoÅ›ci lub czynnoÅ›ci – jeżeli przepisy prawa nakÅ‚adajÄ… obowiÄ…zek ich posiadania, posiadania wiedzy i doÅ›wiadczenia, dysponowania odpowiednim potencjaÅ‚em technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz sytuacji ekonomicznej i finansowej, w tym:
1) wykonawcy, którzy posiadajÄ… koncesjÄ™ na podjÄ™cie dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej w zakresie objÄ™tym przedmiotem zamówienia oraz speÅ‚niajÄ… warunki okreÅ›lone posiadanÄ… koncesjÄ…,
2) wykonawcy uprawnieni do posiadania broni palnej gazowej przeznaczonej do ochrony bezpieczeÅ„stwa innych osób i mienia, w liczbie co najmniej 8 egzemplarzy,
3) wykonawcy, którzy posiadajÄ… pomieszczenie speÅ‚niajÄ…ce warunki do przechowywania broni palnej gazowej przeznaczonej do ochrony bezpieczeÅ„stwa innych osób i mienia, w liczbie co najmniej 8 egzemplarzy / magazyn broni,
4) wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert należycie wykonali (a w przypadku Å›wiadczeÅ„ okresowych lub ciÄ…gÅ‚ych również należycie wykonujÄ…) co najmniej 2 usÅ‚ugi odpowiadajÄ…ce przedmiotem i wartoÅ›ciÄ… usÅ‚udze stanowiÄ…cej przedmiot zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy – w tym okresie; za usÅ‚ugÄ™ odpowiadajÄ…cÄ… przedmiotem i wartoÅ›ciÄ… usÅ‚udze stanowiÄ…cej przedmiot zamówienia uznaje siÄ™ usÅ‚ugÄ™ ochrony osób lub mienia o wartoÅ›ci co najmniej 500.000 zÅ‚. (pięćset tys. zÅ‚.) netto,
5) wykonawcy, którzy dysponujÄ… co najmniej 39 pracownikami ochrony, w tym:
a) pracownikami ochrony posiadajÄ…cymi niezbÄ™dne do wykonania zamówienia kwalifikacje zawodowe, doÅ›wiadczenie i wyksztaÅ‚cenie, w tym:
- pracownicy ochrony zorganizowani w formacjach prewencyjno-dyscyplinujÄ…cych posiadać bÄ™dÄ… co najmniej 2 letniÄ… praktykÄ™ zawodowÄ…,
- pracownicy ochrony zorganizowani w formacjach porzÄ…dkowo-nadzorczych posiadać bÄ™dÄ… co najmniej 3 letniÄ… praktykÄ™ zawodowÄ…,
b) pracownikami ochrony posiadajÄ…cymi wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakÅ‚adajÄ… obowiÄ…zek posiadania takich uprawnieÅ„, w tym co najmniej 16 pracownikami ochrony posiadajÄ…cymi licencjÄ™ pracownika ochrony fizycznej i dopuszczonymi do posiadania broni palnej (gazowej) w czasie wykonywania zadaÅ„, celem ochrony bezpieczeÅ„stwa innych osób oraz mienia (dotyczy pracowników ochrony zatrudnionych w formacjach prewencyjno-dyscyplinujÄ…cych),
c) pracownikami ochrony, którzy nie zostali skazani prawomocnym orzeczeniem za przestÄ™pstwo umyÅ›lne,
d) pracownikami ochrony w wieku 25-60 lat (dotyczy pracowników ochrony zatrudnionych w formacjach porzÄ…dkowo-nadzorczych);
6) wykonawcy, którzy posiadajÄ… ubezpieczenie od odpowiedzialnoÅ›ci cywilnej w zakresie prowadzonej dziaÅ‚alnoÅ›ci, zwiÄ…zanej z przedmiotem zamówienia, potwierdzone opÅ‚aconÄ… polisÄ…, a w przypadku jej braku innym dokumentem potwierdzajÄ…cym posiadane ubezpieczenie.
Ocena speÅ‚niania warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu /wymagaÅ„ zamawiajÄ…cego/ dokonana zostanie zgodnie z formuÅ‚Ä… „speÅ‚nia – nie speÅ‚nia” na podstawie informacji zawartych w oÅ›wiadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w SIWZ.
2. OÅ›wiadczenia i dokumenty, jakie majÄ… zÅ‚ożyć wykonawcy w celu potwierdzenia speÅ‚niania warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu /wymagaÅ„ zamawiajÄ…cego/ oraz niepodlegania wykluczeniu z postÄ™powania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy.
Wykonawcy zobowiÄ…zani sÄ… do zÅ‚ożenia wraz z ofertÄ…:
1) oÅ›wiadczenia o speÅ‚nieniu warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu (w tym, posiadaniu wymaganych uprawnieÅ„ przez osoby, które bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonani zamówienia) oraz braku podstaw do wykluczenia z postÄ™powania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy; treść oÅ›wiadczenia okreÅ›la zaÅ‚Ä…cznik do SIWZ,
2) opÅ‚aconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzajÄ…cego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialnoÅ›ci cywilnej w zakresie prowadzonej dziaÅ‚alnoÅ›ci, zwiÄ…zanej z przedmiotem zamówienia,
3) aktualnej koncesji na podjÄ™cie dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej w zakresie objÄ™tym zamówieniem,
4) aktualnego dokumentu zezwalajÄ…cego na posiadanie broni palnej gazowej przeznaczonej do ochrony bezpieczeÅ„stwa innych osób i mienia, w liczbie co najmniej 8 egzemplarzy,
5) aktualnego dokumentu potwierdzajÄ…cego posiadanie pomieszczenia speÅ‚niajÄ…cego warunki do przechowywania broni palnej gazowej przeznaczonej do ochrony bezpieczeÅ„stwa innych osób i mienia, w liczbie co najmniej 8 egzemplarzy, zezwalajÄ…cego na przechowywanie broni (np. protokóÅ‚ speÅ‚nienia wymagaÅ„ technicznych pomieszczenia przeznaczonego do przechowywania broni / magazynu broni),
6) wykazu wykonanych, a w przypadku Å›wiadczeÅ„ okresowych lub ciÄ…gÅ‚ych również wykonywanych, usÅ‚ug w okresie ostatnich trzech lat przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert, a jeżeli okres prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci jest krótszy – w tym okresie, odpowiadajÄ…cych przedmiotem i wartoÅ›ciÄ… usÅ‚udze stanowiÄ…cej przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartoÅ›ci, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz zaÅ‚Ä…czeniem dokumentu potwierdzajÄ…cego, że usÅ‚ugi te zostaÅ‚y wykonane lub sÄ… wykonywane należycie,
7) aktualnego odpisu z wÅ‚aÅ›ciwego rejestru, jeżeli odrÄ™bne przepisy wymagajÄ… wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postÄ™powania w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert (nie dotyczy wykonawców bÄ™dÄ…cych osobami fizycznymi),
8) wykazu pracowników ochrony, którzy bÄ™dÄ… uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich wieku, kwalifikacji zawodowych, doÅ›wiadczenia i wyksztaÅ‚cenia niezbÄ™dnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynnoÅ›ci (formacji w ramach której bÄ™dÄ… realizować zamówienie), oraz informacjÄ… o podstawie do dysponowania tymi pracownikami (np. umowa o pracÄ™, zlecenia, o dzieÅ‚o, udostÄ™pnienie zasobów przez podmiot trzeci),
9) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okreÅ›lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert,
10) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okreÅ›lonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wczeÅ›niej niż 6 miesiÄ™cy przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert (dotyczy podmiotów zbiorowych),
11) aktualnego zaÅ›wiadczenia wÅ‚aÅ›ciwego naczelnika urzÄ™du skarbowego potwierdzajÄ…cego, że wykonawca nie zalega z opÅ‚acaniem podatków, lub zaÅ›wiadczenia, że uzyskaÅ‚ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozÅ‚ożenie na raty zalegÅ‚ych pÅ‚atnoÅ›ci lub wstrzymanie w caÅ‚oÅ›ci wykonania decyzji wÅ‚aÅ›ciwego organu – wystawionego nie wczeÅ›niej niż 3 miesiÄ…ce przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert,
12) aktualnego zaÅ›wiadczenia wÅ‚aÅ›ciwego oddziaÅ‚u ZakÅ‚adu UbezpieczeÅ„ SpoÅ‚ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia SpoÅ‚ecznego potwierdzajÄ…cego, że wykonawca nie zalega z opÅ‚acaniem skÅ‚adek na ubezpieczenie zdrowotne i spoÅ‚eczne, lub potwierdzenia, że uzyskaÅ‚ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozÅ‚ożenie na raty zalegÅ‚ych pÅ‚atnoÅ›ci lub wstrzymanie w caÅ‚oÅ›ci wykonania decyzji wÅ‚aÅ›ciwego organu – wystawionego nie wczeÅ›niej niż 3 miesiÄ…ce przed upÅ‚ywem terminu skÅ‚adania ofert.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczÄ…ce zamówieÅ„ na usÅ‚ugi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: tak
Odniesienie do odpowiednich przepisów ustawowych, wykonawczych lub administracyjnych: Ustawa z dnia 22.08.1997r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005r. Nr 145, poz.1221 - tekst jednolity z późn. zm.).
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usÅ‚ugi: tak

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostanÄ… zaproszeni do skÅ‚adania ofert lub do udziaÅ‚u
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucjÄ™ zamawiajÄ…cÄ…:
11/2012
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczÄ…ce tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Dokumenty odpłatne: nie
IV.3.4)Termin skÅ‚adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu
21.1.2013 - 10:00
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)JÄ™zyki, w których można sporzÄ…dzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziaÅ‚u w postÄ™powaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent bÄ™dzie zwiÄ…zany ofertÄ…
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 21.1.2013 - 11:00

Miejscowość:

Katowice (PL).

Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: tak
Dodatkowe informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia: Otwarcie ofert jest jawne.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzajÄ…cym siÄ™ charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzajÄ…cym siÄ™: nie
VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze Å›rodków Unii Europejskiej: nie
VI.3)Informacje dodatkowe
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Prezes UrzÄ™du ZamówieÅ„ Publicznych
ul. Postępu 17 A
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587802
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl

VI.4.2)Składanie odwołań
DokÅ‚adne informacje na temat terminów skÅ‚adania odwoÅ‚aÅ„: Informacje na temat terminów skÅ‚adania odwoÅ‚aÅ„ znajdujÄ… siÄ™ w rozdziale VI ustawy z dnia 29.1.2004r. Prawo zamówieÅ„ publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 – tekst jednolity z późn. zm.).
VI.4.3)ŹródÅ‚o, gdzie można uzyskać informacje na temat skÅ‚adania odwoÅ‚aÅ„
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
7.12.2012

© 2011 - 2024 ZTM Katowice, projektowanie stron www: cyberstudio, cms: abeon.cms